خفر السواحل الإيطالي ينقذ أزيد من 1500 مهاجر قبالة السواحل الليبية

Italian sailors with the Uraniam Navy Ship rescue 109 African migrants from Gambia, Mali, Senegal, Ivory Coast, Guinea, and Nigeria, from a rubber boat in the sea between Italy and Libya, October 4, 2014. The migrants claimed to have left from Tripoli the evening of October 3rd, and spent the night moving north. The Italian Navy has several navy ships patrolling international and Italian waters at any given time in an attempt to rescue migrants, and transfer them safely to shore in Italy. Since the beginning of 2014, roughly 120,000 refugees have landed in Italy, more than double the total for the entire year of 2013. (Credit: Lynsey Addario for The New York Times) NYTCREDIT: Lynsey Addario for The New York Times NYTCREDIT: Lynsey Addario for The New York Times

أعلن خفر السواحل الايطالي، اليوم الجمعة، عن إنقاذ أزيد من 1500 مهاجر قبالة السواحل الليبية في إحدى عشرة عملية مختلفة، ما يرفع عدد الأشخاص الذين أنقذوا في ظرف يومين إلى 3500.

واستفاد المهاجرون من تحسن الظروف المناخية وحاولوا عبور المتوسط على متن عشرة زوارق مطاطية ومركب صيد، انتشلتهم منها البحرية الإيطالية وخفر السواحل.

وكان سوء الأحوال الجوية تسبب بتراجع عدد المهاجرين الذين لم يتجاوزوا نحو 400 أنقذوا في عشرة أيام. وهو عدد متدن جدا قياسا بأشهر الصيف التي أنقذ خلالها يوميا ما معدله 760 شخصا.

وأعلنت المنظمة الدولية للهجرة، في نهاية نونبر الماضي، أن نحو 860 ألف شخص وصلوا إلى أوروبا هذا العام، مشيرة إلى أن أزيد من 3500 مهاجر قضوا خلال محاولتهم عبور المتوسط.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

*